Kamis, 19 Maret 2015

RINDU *2*

Assalamu'alaikum...

----Teruntuk Mamah, yang saat ini berada di Syurga-Nya----

RINDU



Mah,
Selepas kau pergi meninggalkan, aku menjelma batu kerikil yang usang
Penuh debu, diselimuti kesepian dan kesakitan.

Mah,
Ingin sekali aku duduk berdua
Denganmu dengan jarak yang begitu dekat
Tanpa ada satupun sekat.

Mah,
Aku rindu peluk hangat
Saat diluar sana, cemooh terasa begitu menyayat.
Aku rindu engkau belai
Lalu terlelap di alam mimpi

Mah,
Begitu banyak kesedihan
Yang tak mampu ku ucap
Begitu banyak luka hati
Yang tak sanggup ku ungkap
Aku amat rindu, kala kau menenangkanku
Dan mendekapku.

Mah,
Aku rindu kau beri rangkulan
Dengan wajah yang ditaburi ssenyuman manis
Kala aku bersedih
Menangis dan meringis

Mah,
Aku rindu senyuman hangat
Disaat tak ada lagi yang menguatkan

Mah,
Aku tak bermaksud membuatmu bersedih
Kala aku mengungkapkan rindu ini

Mah,
Semoga Allah memberikan tempat terindah
Yakni Syurga Firdaus
Untuk Mamah dan Abah.
Aamiin, Aamiin, Aamiin Yaa Rabbal'alamin

Sayang Mamah :*
Sayang Abah :*
Sayang Kaka :*
Nurul sayang kalian :*


Tidak ada komentar: